dimarts, 27 d’octubre de 2009

Llenguatge audiovisual

Aquest tema l'hem treballat a partir d'una conferència de Guillermo Orozco, del qual he tret idees molt interessants.

La imatge té un codi universal, tot i així, hi ha moltes maneres de veure-ho. Veiem imatges i les relacionem, però se'ns passen moltes, com poden ser els moviments de càmera, que encara que en un principi no se l'hi dóna gaire importància, els té.

L'educació ha de tenir en compte varis medis, principalment n'hi ha dos: el de la família i l'escola; un altre més secundari seria el propi medi. Tots tenim responsabilitat d'educar, el que es fa a casa, fa que s'interactui més o menys, igual que el professor a l'hora de preguntar. Si no se'ls presta atenció, veuran la tele més estona, chatejaran més, etc. Els mitjans de comunicació tenen molta responsabilitat, ja que tenen un efecte educatiu.

Tot i que les imatges poden ser molt explicatives, normalment van acompanyades de la paraula. Per tant, s'utilitzan per complementar. Hem de tenir present, que la imatge i la paraula són llenguatges diferents.

Del llenguatge audiovisual, igual que en altres àmbits, el que es pot aprendre de manera autodidàctica és bastant, però no suficient. Guillermo Orozco ens comenta una frase: "Las nuevas generaciones vienen con el chip puesto." Ell, igual que jo, no hi està d'acord. Fa falta gent que entengui del tema per poder explicar-nos i aclarir-nos els nostres dubtes, per tal de poder aprendre.

Per concloure podríem dir que hem de ser conscients que la càmera no reflecteix la realitat, reflecteix el que vol. Tot i així, la imatge és universal.
Per tal d'aprendre aquest aspecte, vam veure un anunci on ens venien roba i material escolar pels infants, però la qüestió era fixar-se en aquells valors que a primer cop d'ull sens poden passar. Un cop vist, entre tota la classe vam destacar uns valors:
  • Ritma, lent quan ens volia remarcar algun aspecte, en el cas del vídeo les malifetes.
  • Llum, de fosc a clar, els nens buscan el pati, "paradís", màxima llum.
  • Música, comença quan acaba la classe, el professor vocalitza però no se'l escolta només el rellotge esperant el moment. La cançó és un bals que va accelerant com forme ens acostem al pati.
Apart d'aquests factors n'hi hauria altres a tenir en compte, com ara els gestos, la posició de la càmera, entre d'altres.

A continuació, he penjat el vídeo del anunci del cotxe Seat Altea XL.



En aquest, podem destacar factors comentats anteriorment com:
  • Llum, en un principi, ambient més fosc, com forme el monstre creix a causa de ser estimat, augmenta la intensitat de la llum, més claror.
  • Música, en aquest anunci juga un paper molt important, ja que en els moments de màxima felicitat és forta i clara, en els moments més tristos és baixa. Sobretot es dóna èmfasi a la cançó que canten en l'anunci, ja que ens recorden que l'estimen.
  • Ens el relaciona amb l'antic anunci del mateix producte, ja que podem veure al porquet que va quedar sol. Això, és molt bo ja que alomillor no te'n recordes de què anunciava però ràpidament fas la relació.
  • Expressió, també juga un paper molt important, el estat d'ànim de la nena és el mateix que el del monstre Brother. Expressió positiva i alegre, música forta; expressió trista i negativa, música fluixa.
Es podrien destacar molts altres aspectes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada